woensdag 21 december 2011

Lessenserie

Hallo lieve volgers,

Eindelijk is het dan zo ver: ik heb mijn lessenserie die naar aanleiding van de cursus Vakdidactiek: ICT bij het Nederlands tot stand is gekomen, klaar!
Om 'm te bewonderen: Klik hier.

Ik zal hieronder nog even kort toelichten wat ik heb gedaan.

Ik heb een lessenserie ontwikkeld voor leerlingen in de eerste klas van het VWO. De leerlingen moesten een digitale mindmap via Bubble.us maken en een website op Webklik.nl. Op die website moesten zij nieuwsberichtjes maken en plaatsen en feedback geven op elkaars nieuwsberichtjes via een aangemaakt gastenboek. Deze opdracht sloot aan bij de op dat moment van toepassing zijnde leerstof uit hun lesmethode (Nieuw Nederlands 1 VWO). Ik heb deze opdracht vorm gegeven door zelf ook een website te maken: http://www.lilianderuiter.webklik.nl/.  Deze kon dan meteen als voorbeeld dienen voor de leerlingen!

In het bovenstaande document staan mijn lesvoorbereiding, mijn lesreflectie en feedback van mijn stagecoach. Voor docenten die deze les ook eens willen uitproberen is het raadzaam om deze door te lezen en ervan te leren!

Veel plezier bij het bekijken van mijn werk! Zelf heb ik in ieder geval veel plezier beleefd aan het voorbereiden en uitvoeren ervan. In de toekomst ga ik zeker vaker ICT inzetten in mijn lessen!

Fijne kerstvakantie!

Liefs, Lilian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten